tirsdag 16. august 2011

"De nye stemmene"


I dag; dobbeltside i Dagbladet med 25 av oss høstdebutanter.
Ikke mye plass til hver og en.
Under tittelen "De nye stemmene" hadde jeg fått nummer 13 blant de 25.
Om boken min, På direkten sto det: "En nyhetsanker blir drept på direktesendt TV. Kanalen er TV24 og handlingen er lagt til nåtid. Står noen i redaksjonen bak? Boken handler også om en tøff mediebransje, ispedd en god del kjærlighet og sex."
Skulle gjerne fått plass til mye mer av bokens innhold, men det kan vente. Forhåpentlig byr det seg flere muligheter.
I morgen, tirsdag: Aschehoug har pressekonferanse. Plutselig er jeg havnet på den andre siden av bordet. Vel er jeg noen ganger blitt intervjuet i løpet av mine år som journalist, men aldri før har jeg deltatt på en pressekonferanse uten å være den spørrende journalisten. Det blir mer enn spennende.
I morgen skal forlaget ha et eget debutanthjørne. Der skal jeg bli intervjuet på en scene av en av forlagets redaktører. Senere på dagen skal vi til Aftenposten for intervju.
Dette er ikke hverdagskost, selv for en journalist.
- Nyt det, sier mange. Snart begynner alvoret. Slakt, taushet eller middelmådig omtale... Hva er verst mon tro?
Spennende uansett. Ingen kan ta fra meg lykkefølelsen akkurat nå. Følelsen av å ha kommet i mål.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar