lørdag 20. august 2011

Joda, jeg får med meg hagefesten.

Men så blir det hagefest på meg likevel.
Sjefene i NRK var så greie å flytte foredraget mitt i Trondheim til dagen etter, til fredag. Jeg skulle tegne og forklare om et satsingsprosjekt på featurejournalistikk i NRK torsdag ettermiddag, samme dag som Aschehoug åpner hageportene sine. Men nå rekker jeg Aschehougs legendariske hagefest, må bare stå opp i seks-tiden eller før neste morgen for å rekke åtteflyet til Trondheim hvor det er todagers redaktørmøte.
Innen den tid må jeg ha sendt forlaget korrekturen tilbake. Stønn...
Jobben med å lese og godkjenne korrekturleserens arbeid er alt annet enn morsomt. Da jeg var med å skrive en utenriksbok for noen år siden, ble all godkjenning av korrekturen gjort digitalt. Det ble altså gjort med et tastetrykk. Men hos Aschehoug bruker de fortsatt papir.Det er en sann lidelse å bla seg gjennom alle de mer enn 400 arkene, tyde korrekturtegn, godkjenne eller ikke, eller tilføye mine endringer. Håper ikke boken blir like kjedelig for mulige lesere som den virker for meg nå...
Boring!
















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar