tirsdag 18. september 2012

En super dag på jobben!

I dag har jeg vært på jobben i NRK. Første gang siden 1. mars faktisk.
 Siden den gang har jeg vært kjørt av behandling og prioritert å treffe kolleger på turer i stedet for lunsj i messa.





 I dag skulle jeg både møte sjefen og personal for å planlegge min retur til jobb og jeg skulle samtidig bli intervjuet av Liv Rønneberg i Krimtimen på P1. NRK er et stort hus med mange irrganger. Selv jeg går meg vill her!! Krimtimen ligger i radiohuset, langt unna nyhetsredaksjonen i TV-huset hvor jeg hører til. 
Mens jeg gikk gjennom de lange korridorene i det store huset kjente jeg på en god, god lykkefølelse. En takknemlighet. 
For så heldig jeg er. Både som får sjansen til å bli intervjuet om mitt forfatterskap, som har en jobb å komme tilbake til, og som har supre kolleger!!

Krimtimen brukte sendetid på meg og debutboken min På direkten i oktober ifjor, bare dager før jeg oppdaget kreften. Nå hadde  altså redaksjonen lyst til å intervjue meg igjen. ( De som er interessert kan skru på P1 på søndag  den 23. september klokken 14.03)  Priviligert!! For ordens skyld: Krimtimen tilhører en helt annen del av NRK, og jeg hadde aldri truffet programlederen før jeg ble intervjuet av henne ifjor.






Har siden i sommer tenkt meg på jobb, men så har det væt en tur, en trening, et besøk eller noe annet som har fristet mer.
Treffer jo mine beste kolleger uansett privat .
Men nå er jeg på vei oppover igjen. Tilbake til livet. Snart klar for jobb.
Det var første gang på jobb med mitt nye, helt ekte hår.
Etter møtet og intervjuet ble jeg i mange timer på nyhetsgulvet. TV, radio og nett er samlokalisert på et stort område hvor mange hundre jobber. Ikke alle kjente meg igjen med en gang. Jeg har jo alltid hatt langt hår.

Jeg brukte vel et par timer for å komme meg fra Dagsrevydesken opp til kantinen. Møtte så mange på veien, så mange som ville slå av en prat. Takk supre kolleger for gode samtaler, heiarop, turforslag, reiseforslag, klemmer, komplimenter og smil i dag!!!
Det var så godt å se dere alle. Jeg kjenner at jeg savner dere så, men aller mest å ha en spennende og viktig jobb, jeg gleder meg så til å komme tilbake.
Jeg signaliserte i dag at jeg aller mest  ønsker  å bli reporter igjen når jeg kommer tilbake. Akkurat nå føler jeg ikke at det er tid for å ha lederansvar. I mer enn 10 år har jeg spilt andre gode,  som redaksjonssjef, økonomiredaktør, vaktsjef og frontsjef. Nå er det på tide å bruke kreftene på meg selv, finne frem bølla-AC og bli en tøff, utegående reporter igjen.  Leder kan jeg bli igjen siden. Nå vil jeg aller helst lage de gode reportasjene selv.  Jeg har et hav av motivasjon og gode ideer etter å ha vært på innsiden av norsk helsevesen de siste ti måneder  Bare vent, NAV, helsevesen, politikere.  Løfter versus realitet, pengebruk, byråkrati, meningsløse regler.  Her er det så mye godt stoff å finne.
Det skal bli så gøy!!


PS: Jeg var nok litt overivrig og ble for lenge på jobben. Kjente det etterpå at inntrykkene var mange, og at det er en grunn til at legen fortsatt holder igjen på sykemeldingen.

2 kommentarer:

  1. Du er råsexy!
    hilsen en kollega

    SvarSlett
  2. Enig, og du er mye flottere i virkeligheten enn på dette bildet. Du kler kort hår. Gleder meg til du er tilbake på jobb.
    J

    SvarSlett